Робота з обдарованими

Цікаві факти про воду
1  Ми ніколи не будемо мати більше води, ніж маємо зараз.
2  Щодня з поверхні землі випаровується 1,000,000,000,000 (трильйон) тонн води
3  Вода – єдина субстанція, яка зустрічається в природі в трьох формах: твердій (лід), рідкої і у вигляді газу.
4   80% земної поверхні вкриті водою.
.   3% води на землі прісні; більша частина прісної води зберігається у замерзлому стані в льодовиках.
6   Середньостатистична людина складається з води на 50-80%. Ембріон людини складається з води на 95%, дитина на 70-80%, а доросла людина на 50-70%, тобто з віком людина всихає, організм людини зашлаковується і разом зі зменшенням частки води в організмі приходять хвороби і старість.
7   Кров людини на 83% складається з води.
8   Кавун на 93% складається з води.
9   У найглибшій точці світового океану (Маріанський жолоб, 11034 м.) кинутій у воду залізній кульці потрібно більше години, щоб досягти океанського дна.
1  Недалеко від села Кергалан в Азербайджані є горюча вода. Від сірника вода спалахує блакитним полум’ям через наявність у її складі метану.
1 Забруднені підземні води очищаються протягом декількох тисячоліть.
1 Людина може обходитися 30 діб без їжі і менше тижня без води
   У склянці води міститься близько 8,000,000,000,000,000,000,000,000 (8 септіліонов) молекул.
1Вода – це основний розчинник в людському організмі. З її допомогою переносяться всі корисні речовини, вона ж виводить з організму шлаки та шкідливі речовини. У водних розчинах відбуваються всі хімічні реакції в нашому організмі.
  Давно відзначений взаємозв’язок якості води, її хімічного та бактеріологічного складу, стану здоров’я та рівня захворюваності населення.
1 Середньостатистична людина, користуючись водопровідною водою, за своє життя пропускає через організм від 80кг до 100кг хімічної бруду. І саме тому так важливо бути впевненим в якості води, яку ви вживаєте.
1 У складі мантії Землі води міститься в 10-12 разів більше, ніж у Світовому океані.
1  Вживання кофеїну й алкоголю призводить до обезводнення. На кожну випиту чашку кави або порцію алкоголю треба додатково випити склянку води.
    Морська вода замерзає при температурі – 1,91 ° C
2 Вода відбиває 5% сонячних променів, у той час як сніг – близько 85%. Під лід океану проникає тільки 2% сонячного світла.


«Насичені вуглеводні».

1.Сполуки, молекули яких складаються з атомів Карбону і Гідрогену.
2.Найпростіший представник алканів.
3.Прізвище вченого, який виділив циклоалкани з бакинської нафти.
4.Вуглеводні з замкнутими карбоновими ланцюгами.
5.Назва насичених вуглеводнів за функціональною номенклатурою.
6.Четвертий представник гомологічного ряду насичених вуглеводнів.
7.Прізвище вченого, який досліджував хімічні властивості насичених вуглеводнів.
8.Агрегатний стан характерний для перших чотирьох представників алканів за нормальних умов.
9.Альтернативна назва циклоалканів.
10. Гомологічний розрив зв’язків карбонового ланцюга, який протікає за нагрівання в присутності каталізатора.
11. Вчений, який досліджував нітрування алканів.


«Ненасичені вуглеводні»

1.Назва ненасичених вуглеводнів з одним подвійним зв’язком за функціональною номенклатурою.
2.Представник ненасичених вуглеводнів.
3.Газ з різким запахом, який отримують дією води на карбід кальцію.
4.Загальна назва ненасичених вуглеводнів з двома подвійними зв’язками.
5.Назва ненасичених вуглеводнів з одним потрійним зв’язком за функціональною номенклатурою.
6.Хімічний елемент, який входить до складу ненасичених вуглеводнів.
7.Корисна копалина, джерело ненасичених вуглеводнів.
8.Речовина, яку добувають шляхом полімеризації етилену.


«Спирти та феноли».

1.Органічна сполука, у молекулі якої гідроксильна група безпосередньо зв’язана з бензольним кільцем.
2.Органічні сполуки у яких одна або декілька гідроксильних груп сполучені з вуглеводневими радикалами.
3.Триатомний спирт.
4.Хімічний елемент який входить до складу спиртів.
5.Двоатомний спирт.
6.Назва міжмолекулярного зв’язку, який можуть утворювати спирти.
7.Агрегатний стан нижчих спиртів.
8.Сполуки, які утворюються в результаті реакції між спиртами і карбоновими кислотами.
9.Агрегатний стан спиртів з числом атомів карбону понад 12.
10.               Назва етилового спирту за функціональною номенклатурою.


«Карбонові кислоти»

1.Яка найпростіша аліфатична карбонова кислота здатна мати ізомери.
2.Функціональна група характерна для карбонових кислот.
3.Назва мурашиної кислоти за функціональною номенклатурою.
4.Водні розчини солей вищих карбонових кислот.
5.Хімічна реакція між карбоновою кислотою та спиртом, яка призводить до утворення складного ефіру.
6.Фрукт в якому міститься мурашина кислота.
7.В результаті окислення яких сполук можна отримати карбонові кислоти.



ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ

Завдання школи — підтримати учня і розвинути його здіб­ності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізо­вано.
Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в по­чатковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам'яті, логічного мислення.


Дещо про обдарованість
Існує понад сто визначень поняття «обдарованість». Коли ми говоримо про обдарованих дітей, то маємо на увазі дітей із підви­щеним рівнем розвитку інтелектуальних, творчих, академічних і соціально-особистісних здібностей, а також дітей із приховани­ми, тобто потенційними, можливостями


Діагностика та виявлення обдарованих

Одним із критеріїв, що дозволяє зробити висновки про об­дарованість, є інтелектуальний коефіцієнт (Intelligence Quoti­ent — IQ). Як відомо, IQ — показник, що визначається у резуль­таті тестуванні. Найчастіше практичні психологи використовують тести Векслера і Станфорд-Біне. Дитину, яка за результатами тестування набрала більше ніж 120—130 балів, вважають інте­лектуально обдарованою.
У школі серед учнів виокремлюються діті, які навчаються без особливих зусиль. Вони не тільки чудово запам'ятовують, але й аналізують, узагальнюють навчальний матеріал і в потрібний момент відтворюють його. Таких учнів, які володіють високими здібностями до засвоєння знань, небагато, саме їх вважають ака­демічно обдарованими.
Інші діти, творчо обдаровані, не можуть легко набувати знань з різних навчальних предметів, оскільки для них засвоєння ве­ликої кількості даних, чужого за своєю суттю досвіду є про­блемою. Сила таких дітей в іншому — у розв'язанні складних завдань, виявленні нестандартних шляхі для їх розв'язання. їм притаманна оригінальність мислення, креативність. Високий рі­вень креативності поєднується з високим загальним інтелектом: у творчих дітей, як і в інтелектуально обдарованих, IQ вищий за 120 балів. Але дуже високий IQ не сприяє розвитку в дітей творчих здібностей, так само як і невисокий інтелект гальмує розвиток креативності.


Хто ж такі обдаровані діти? Чи можна їх розпізнати серед однолітків? За фізичними показниками, як стверджує психологіч­на наука,— ні. Уявлення, які склалися про обдарованих: худий, блідий «книжковий черв'як» в окулярах або навпаки — ідеаль­ний, кращий за звичайних дітей за всіма показниками,— по­милкові. Обдаровані діти відрізняються одне від одного так само, як і діти із середньою нормою розвитку. Західні психологи наго­лошують лише на одній фізичній характеристиці, що притаманна обдарованим дітям,— високий енергетичний рівень.